Δυνατότητες μετά την αποφοίτηση από τα ΕΠΑΛ:
- Ένταξη στην αγορά εργασίας σύμφωνα με την ειδικότητα του πτυχίου.
- Συνέχιση των σπουδών σε Σχολές ή Τμήματα της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, των οποίων τα γνωστικά αντικείμενα είναι αντίστοιχα ή συναφή με τους τομείς των ΕΠΑ.Λ., μέσω ειδικών εξετάσεων σε 4 μαθήματα (Νέα Ελληνικά, Μαθηματικά και 2 μαθήματα ειδικότητας). Στα ΤΕΙ οι απόφοιτοι/-ες εισάγονται σε ειδικό ποσοστό θέσεων αναλογικό του αριθμού των υποψηφίων από ΕΠΑ.Λ. και ΓΕ.Λ. (όχι μικρότερο του 20%) και στα Πανεπιστήμια σε ειδικό ποσοστό θέσεων (5% από το σχολικό έτος 2017-18) επί του συνολικού αριθμού εισακτέων. Ειδικά για το τρέχον σχολικό έτος, σε ό,τι αφορά στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής το ποσοστό των θέσεων για αποφοίτους ΕΠΑ.Λ. ανέρχεται στο 10%. Επίσης, οι απόφοιτοι/-ες έχουν πρόσβαση σε κοινή ομάδα σχολών (Πανεπιστήμια, ΤΕΙ και Στρατιωτικές Σχολές) ανεξαρτήτως του τομέα αποφοίτησής τους.
- Συνέχιση σπουδών στα ΙΕΚ στην ίδια (για 3 εξάμηνα) ή άλλη ειδικότητα (για 5 εξάμηνα) όπου μετά από εξετάσεις πιστοποίησης αποκτούν πτυχίο επιπέδου 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.
Δυνατότητα εγγραφής
α) των αποφοίτων ΓΕ.Λ. στη Β΄ τάξη των ΕΠΑ.Λ.
β) των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. στη Β΄ τάξη των ΕΠΑ.Λ σε διαφορετικό τομέα ή
γ) των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. στη Γ΄ τάξη των ΕΠΑ.Λ. σε διαφορετική ειδικότητα του ίδιου τομέα του οικείου τίτλου σπουδών παρακολουθώντας μόνο τα τεχνολογικά μαθήματα (23 ώρες) για απόκτηση και δεύτερης ειδικότητας.
- Πρόσβαση σε 2ετή τμήματα επαγγελματικής εκπαίδευσης των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ μόνο για αποφοίτους ΕΠΑ.Λ. χωρίς εξετάσεις και χορήγηση πτυχίου επιπέδου 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.
Με το νέο θεσμό του «Μεταλυκειακού Έτους ? Τάξης Μαθητείας», οι πτυχιούχοι ΕΠ.ΑΛ. και κάτοχοι απολυτηρίου Λυκείου (ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ.), οι οποίοι βρίσκονται εκτός εκπαίδευσης, κατάρτισης και απασχόλησης έχουν τη δυνατότητα παρακολούθησης αφενός προγράμματος εκπαίδευσης σε πραγματικό εργασιακό περιβάλλον υπό την εποπτεία του σχολείου (με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, μισθό στο 75% του κατώτατου μισθού και ασφάλιση) σε αντικείμενα αντίστοιχα της ειδικότητάς τους και αφετέρου συμπληρωματικού εργαστηριακού μαθήματος της ειδικότητάς τους στο σχολείο.